VW Golf I - 1974 do 1983
Pierwszy seryjny Golf zjechał z taśm produkcyjnych w Wolfsburgu w marcu 1974 roku i w maju pojawił się u dealerów Volkswagena. Tam, gdzie przez dziesięciolecia dominował Garbus z umieszczonym z tyłu silnikiem i napędem na tylną oś, rozpoczęła się ostatecznie nowa epoka, epoka montowanego poprzecznie z przodu silnika i napędu na przednie koła. Koncepcję tę wprowadził krótko wcześniej Scirocco i - jako pierwszy Volkswagen z napędem na przednią oś po przejętym od NSU modelu K70 - zaprezentowany w 1973 roku Passat. Wraz z Golfem na technologię tę przestawiła się także najbardziej wolumenowa klasa samochodów.
Golf I zaprojektowany przez Giorgio Giurgiaro jako następca legendarnego, sprzedanego w ponad 21,5 milionach egzemplarzy Garbusa musiał sprostać bardzo wysokim oczekiwaniom. Spodziewano się po nim, że będzie kontynuował historię najpopularniejszego wówczas samochodu na świecie. Wiosną 1974 roku nikt nie mógł być jednak pewien, że nowemu modelowi uda się ta sztuka. Jednak nowoczesna i bezpieczna koncepcja napędu, przestronne wnętrze z klapą bagażnika i składanym oparciem tylnej kanapy oraz stylistyka, przekonały nabywców do tego stopnia, że już w październiku 1976 roku sprzedany został milionowy Golf.
Volkswagen tak pisał wówczas o nowym modelu: "Golf oferuje maksimum przestrzeni użytkowej i bezpieczeństwo. Jest bezkompromisowo praktyczny. Niska linia "talii" czyni go przejrzystym, pochylona ku przodowi maska ułatwia obserwację drogi tuż przed samochodem. Nisko umieszczone tylne okno sprawia, że manewrowanie tyłem jest znacznie łatwiejsze." I to samo można powiedzieć o wszystkich Golfach, które powstały do dnia dzisiejszego.
POWRÓT
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL