VW Golf V - 2003 do 2008 Był to Golf, którego komfort, dynamika i jakość wyprzedziła niejednego konkurenta z wyższej klasy średniej. Po raz pierwszy Golf był dostępny na życzenie z bocznymi poduszkami powietrznymi z tyłu. Razem z sześcioma seryjnymi poduszkami (czołowe, boczne z przodu i kurtyny powietrzne) posiadał on osiem poduszek dbających o bezpieczeństwo pasażerów. Zwiększona została o 35 procent sztywność skrętna nadwozia, zmierzona w 2003 roku przy debiucie Golfa V potwierdzając stabilność spawanej laserowo karoserii. Na komfort i dynamikę Golfa V miały wpływ między innymi nowa, czterowahaczowa oś tylna i nowa, 7-biegowa DSG, reflektory bi-ksenonowe, czujnik deszczu i panoramiczny rozsuwany dach oraz pierwszy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem w Golfie GTI (2004), a także pierwszy na świecie Twincharger (TSI, 2006) z doładowaniem turbosprężarką i kompresorem. Jednocześnie Golf z nowymi wariantami nadwozia stał się interesujący dla szerszego spektrum kierowców: w 2006 roku zadebiutował Golf Plus, w 2007 roku - CrossGolf, nowy Variant i Golf BlueMotion, który ze średnim zużyciem paliwa 4,5 l/100 km nie miał sobie równych w tej klasie aut. Gdy w 2008 roku zaprezentowany został Golf VI, z taśm produkcyjnych zjechało już 3,27 miliona egzemplarzy generacji V we wszystkich wersjach.





POWRÓT