VW Golf VI - 2008 do 2012 W ciągu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanej w 2008 roku szóstej generacji wyprodukowanych zostało do końca lipca 2012 roku kolejnych 2,85 miliona Golfów. Ponownie duży postęp można było zaobserwować w dziedzinie bezpieczeństwa: spawane laserowo nadwozie było tak stabilne, że bez problemów otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Do wyposażenia seryjnego dołączyła kolejna poduszka powietrzna: poduszka chroniąca kolana. Pod względem jakości brylowało przede wszystkim wnętrze Golfa VI. Coraz więcej silników TSI oraz przejście turbodiesli (TDI) z pompowtryskiwaczy na system Common Rail zwiększyło dynamikę przy jednoczesnej redukcji spalania. Na czoło wysunął się w tej dziedzinie drugi Golf BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa tylko 3,8 litra i emisją 99 g/km CO2. Nowe systemy wspierające kierowcę, jak automatyczne sterowanie światłami Light Assist, ParkAssist, asystent podjazdu oraz technologie takie jak elektroniczna regulacja tłumienia DCC uczyniły "World Car of the Year" roku 2009 najnowocześniejszym Golfem, jaki powstał do tego czasu. Golf oferowany był także z takimi rozwiązaniami, jak system Start-Stop i tryb rekuperacji, funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów i diodowe światła tylne. Nawet jeżeli Golf VI znalazł godnego następcę w postaci Golfa VII, jego doskonałe właściwości i niepowtarzalny design sprawiają, że szósty Golf nawet jako samochód używany jeszcze długo pozostanie najbardziej popularnym samochodem kompaktowym na rynku.





POWRÓT